Страхова компанія «ІНГО» застрахувала будівництво моста в Кременчуці, що на Полтавщині, а також об’їзну ділянку дороги Н-08 поблизу міста.
За словами експерта компанії «ІНГО» Олександра Плутаєва, будівництво таких великих інфраструктурних проєктів відбувається не часто, тому зведення одразу двох нових мостів – Запорізького і Кременчуцького – можна вважати знаковим в цілому для держави.
«Хоч ми і маємо в своєму портфелі договори страхування з реконструкції автодоріг, що можуть включати роботи на невеликих мостових переходах, проте страхування будівництва такого масштабу – це вперше для ІНГО. Тому ця угода претендент на звання «договору року», – додає він.
Кременчуцький міст у колаборації застрахували одразу дві страхові компанії, при цьому «ІНГО» забезпечує 60% покриття. Як пояснив Олександр Плутаєв, даний формат страхування є поширеною практикою для великих об’єктів. Таким чином будівельна компанія диференціює свої ризики.
Загальна страхова сума, на яку убезпечено Кременчуцький мостовий перехід і ділянку дороги, складає 9,05 мільярда гривень. Договором покриваються будівельно-монтажні роботи, обладнання і відповідальність перед третіми особами за шкоду, завдану в процесі виконання робіт.
Страхувальником виступила будівельна турецька компанія Dogus Insaat Ve Ticaret A.S., яка вже понад 70 років зводить об’єкти різного масштабу в Туреччині, Катарі, Омані, Болгарії, Марокко, а також у Казахстані, Саудівській Аравії та Індії. В Україні компанія виконала кілька проектів, зокрема термінал D в аеропорту «Бориспіль» і Дарницький міст в Києві.
Як зазначив віце-президент Dogus Insaat пан Серкан Мисирлиоглу, страховиків для такого важливого об’єкту обирали, ґрунтуючись на попередньому досвіді роботи в Україні.
«По-перше, компанія ІНГО має достатній рівень експертизи в роботі з ризиками такого масштабу. По-друге, у них організоване надійне перестрахування і зрештою ми впевнені, що можемо покладатися на досвідчених спеціалістів страховика та його партнерів», – сказав пан Серкан Мисирлиоглу.
Крім того, компанія Dogus застрахувала свою відповідальність як роботодавця на страхову суму майже 67 мільйонів гривень. До будівництва мосту будуть залучені як турецькі, так і українські фахівці.
Міст у Кременчуці має загальнонаціональне значення. На сьогодні перетнути річку Дніпро у Кременчуці можна лише Крюківським мостом, який збудовано майже 150 років тому. Мостом пролягають дороги державного значення М-22 Полтава – Олександрія, Н-08 Бориспіль – Маріуполь. А найближчі автомобільні мости, які відповідають умовам сучасного руху, знаходяться в радіусі 500 км.
В «Укравтодорі» цей проект називають показовим. Запланована протяжність мосту – 1,7 кілометра. Споруда матиме чотири смуги руху, по дві в кожному напрямку. Конструкція має враховувати сучасні світові підходи до проектування і будівництва. 95% матеріалів, які використовуватимуть для споруди, виробляються в Україні. Очікується, що таким чином буде навантажена українська металургія, видобування та переробка.
Будівельні роботи на проекті «Кременчуцький міст» вже розпочалися. Турецька компанія Dogus завезла обладнання, облаштувала будівельний майданчик і спорудила бетонний завод. Наразі завершується монтаж пристані. З наступного року розпочнеться масштабне будівництво. Звести Кременчуцький міст планують за три роки.