Страховий випадок за полісом ОСЦПВ

Як зв’язатись з нами:

Icon

Важливо

Зателефонуйте до контакт-центру ІНГО безпосередньо з місця події

1. Інструкція, як діяти в разі настання страхового випадку

  1. Зберігайте спокій та виконуйте всі вимоги Правил дорожнього руху.
  2. Зателефонуйте до контакт-центру ІНГО безпосередньо з місця події за номером (044)490-27-47 або (050)119-01-47 або (067)246-80-07 та виконуйте рекомендації контакт-центру.
  3. Викличте поліцію -102 або складіть Європротокол.
  4. За наявності потерпілих викличте швидку медичну допомогу – 103.
  5. Отримайте інформацію про учасників ДТП: ПІБ, марка та модель транспортного засобу, номер страхового полісу, назва страхової компанії. Сфотографуйте місце ДТП з різних ракурсів.
  6. Заповніть бланк «Повідомлення про ДТП» та не пізніше З-х робочих днів з дня ДТП, надішліть його разом з документами на електрону адресу dtp@ingo.ua (у темі електронного листа обов'язково вкажіть номер вашої страхової справи, отриманий від контакт-центру при реєстрації страхового випадку по телефону) або через форму «Форма звернення на відшкодування».
  7. Зберігайте пошкоджене майно в тому ж стані, в якому воно було на момент ДТП, до його огляду представником АТ СК «ІНГО».

2. Документи, необхідні для страхового відшкодування

  1. Повідомлення про ДТП (цей бланк необхідно роздрукувати, заповнити, поставити підпис, дату та його фото/сканкопію направити нам)
  1. Копія паспорту та ідентифікаційного коду власника транспортного засобу чи довіреної особи
  2. Копія Довіреності (за наявності)
  3. Копія Полісу страхування
  4. Копія Свідоцтва про реєстрацію T3
  5. Копія Посвідчення водія/тимчасового реєстраційного талону на право керування
  6. Копія схеми ДТП, пояснень, адмін.протоколу
  7. Європротокол (якщо ДТП було оформлено без участі поліції)
  8. Постанова суду, завірена мокрою печаткою (за погодженням)
  9. Заява на виплату (цей бланк необхідно роздрукувати, заповнити, поставити підпис, дату та його фото/сканкопію направити нам)

Як подати?

Підготуйте необхідні документи та надішліть їх на електрону адресу dtp@ingo.ua (у темі електронного листа ОБОВ'ЯЗКОВО вкажіть номер вашої страхової справи, отриманий від контакт-центру при реєстрації страхового випадку по телефону). 
Також документи можна подати через форму «Форма звернення на відшкодування» (нижче). При цьому, обов’язково вказуйте коректну адресу своєї електронної пошти для можливості зворотної комунікації від ІНГО.

3. Європротокол

Що таке «Європротокол»?

Європротокол в Україні дає право водіям в спрощений спосіб оформити незначні ДТП без виклику поліції. В Україні введений в дію законом з вересня 2011 р.  

Оформлення ДТП за допомогою Європротоколу це право, а не обов’язок водіїв саме в такий спосіб фіксувати дорожню пригоду. Якщо хоча б один з водіїв (за будь-яких причин) не бажає заповнювати Європротокол, то на місце ДТП потрібно викликати поліцію.  

Заповнений бланк Європротоколу є повноцінним документальним підтвердженням факту ДТП, аналог довідки Поліції.

Головні переваги оформлення ДТП з допомогою Європротоколу:

  • Економія часу для учасників ДТП
  • Водії звільняються від необхідності спілкування з поліцією та судом
  • Винуватець ДТП не сплачує штраф за порушення ПДР
  • На місці ДТП не вилучається поліцією водійське посвідчення, немає необхідності відвідувати суд для отримання постанови суду
  • Зменшення завантаження трафіку на місці ДТП для інших учасників дорожнього руху

Використати Європротокол для оформлення ДТП можливо за 5 умов:

  1. Відсутні травмовані або загиблі в результаті ДТП особи
  2. Учасників ДТП лише два, обидва водії згодні з обставинами ДТП, а один з них визнає свою провину в дорожній пригоді.
  3. Учасники ДТП мають діючий поліс ОСЦПВ (Автоцивілка)
  4. У обох водіїв немає ознак алкогольного чи наркотичного сп’яніння
  5. Сума збитку потерпілої в ДТП сторони не перебільшує 80 000 грн.
Порядок оформлення ДТП за допомогою Європротоколу
  1. Сфотографувати авто на місці пригоди та місце ДТП (увімкніть опцію визначення геолокоції на телефоні, яким фотографуєте) 
  2. Заповнити Європротокол на на місці пригоди, не змінюючи стану автомобілів
  3. Підписати заповнений документ обома учасниками
  4. Розділити бланк Європротоколу між підписантами
  5. Протягом 3-х робочих днів винуватцю подати Заяву про страхову подію до своєї страхової компанії та передати свою частину заповненого бланку Європротоколу.
Поради та основні правила використання Європротоколу

За Європротоколом відшкодовуються лише матеріальні збитки розміром до 80 000 грн. 

Якщо виявиться, що розмір збитку перевищує 80 000 грн., то решту збитку винуватцю доведеться компенсувати самостійно. 

Якщо ви не впевнені в обставинах ДТП чи у вас є сумніви стосовно можливого розміру збитку – викликайте поліцію!

Коли саме потрібно заповнювати Європротокол?

  • Безпосередньо на місці пригоди. До повного заповнення та підписання Європротоколу не переміщуйте автомобілі з місця ДТП

Скільки екземплярів Європротоколу потрібно заповнити? 

  • Для оформлення ДТП з допомогою Європротоколу використовуйте один бланк Європротоколу одного з учасників ДТП

Як визначити яку з двох колонок потрібно заповнювати водіям?

  • Немає значення яку саме колонку Європротоколу (жовту чи синю) заповнює винуватець та постраждалий.
  • Кожен водій заповнює свою частину/колонку Європротоколу самостійно
  • Європротокол заповнюється кульковою авторучкою, яка автоматично копіює текст на 2-му аркуші
  • Європротокол розділяється лише після його заповнення та підписання обома водіями – учасниками ДТП
  • Немає значення кому з учасників ДТП дістанеться той чи інший аркуш Європротоколу (оригінал (1 лист) чи копія (2 лист))
  • Не доповнюйте зміст Європротоколу після його розділення між учасниками

Що робити, якщо в процесі заповнення ви помилилися?

  • Виправлення при заповненні Європротоколу не допускаються. Якщо зіпсували бланк, - беріть новий
  • Новий бланк Європротоколу можна отримати у будь-який час в своїй страховій компанії.

Що робити, якщо для викладення всіх обставин ДТП не вистачило місця на бланку?

  • Нестандартну та додаткову інформацію щодо ДТП можна відобразити в доповненні до Європротоколу. Доповнення скласти в 2-х екземплярах, підписати та зазначити про наявність такого доповнення в рядку 14 Європротоколу.
Електронний Європротокол

За допомогою інформаційної системи «Електронний європротокол» оформити зазначене повідомлення можна в електронній формі за допомогою звичайного смартфону прямо на місті ДТП.

Електронний Європротокол заповнюється учасниками в одному екземплярі на будь-якому мобільному пристрої з камерою та виходом в Інтернет.

Рішенням Президії МТСБУ від 13.07.17 № 403/2017 визначено, що з 01.10.2017 Європротокол, оформлений в електронній формі, є повним аналогом Європротоколів, надісланих або пред’явлених страховику у паперовій формі.

4. Що не варто робити?

  • Залишати місце ДТП без консультацій контакт-центру страховика (якщо постраждало тільки майно). Ігнорувати необхідність зв’язатися з контакт-центром
  • Не погоджувати свої дії з контакт-центром ІНГО
  • Ремонтувати пошкоджений транспортний засіб до моменту його огляду представником ІНГО.

Форма звернення на відшкодування

Виплата страхового відшкодування здійснюється страховиком після узгодження розміру цього відшкодування за наявності всіх необхідних документів. Користуйтеся онлайн сервісами для надання документів.

Часті питання

В цьому розділі ми зібрали питання, що виникають у клієнтів найчастіше. Якщо ви не знайшли інформацію, яка вас цікавить, будь ласка, скористайтесь формою зворотного зв’язку. 
Часті питання
Чи потрібно викликати поліцію на місце ДТП?  

Викликати поліцію необов’язково, якщо учасники мають чинні договори ОСЦПВ і збиток не перевищує 80 тисяч гривень, у ДТП немає постраждалих, водії згодні щодо обставин автопригоди і не мають ознак сп’яніння. Або якщо учасником ДТП є лише страхувальник, збиток не більше 80 000 грн і така умова передбачена його договором страхування КАСКО. В інших випадках викликати поліцію обов’язково.

Чи можна від'їхати з місця ДТП, якщо ми заважаємо іншим учасникам руху? Якщо «так», то на яку відстань?

Ви можете з’їхати з місця ДТП лише після оформлення події. Якщо для фіксації ДТП ви використовуєте Європротокол, то спочатку потрібно заповнити бланк чи його електронну версію та зробити детальну фотофіксацію автопригоди. Лише після цього ви зможете від’їхати з місця ДТП.

Навіщо мені потрібно надати письмові пояснення, якщо вже все обговорили в телефонному режимі? 

В телефонній розмові можуть бути пропущені деталі, які є важливими для з’ясування всіх причин та обставин дорожньо-транспортної пригоди. А якщо йдеться про ОСЦПВ, то закон вимагає протягом  трьох робочих днів після ДТП надати письмове повідомлення страховій компанії.

Як діяти, якщо в іншого учасника (винуватця ДТП) не має діючого полісу ОСЦПВ?

В такому разі потерпілій стороні краще звернутися до МТСБУ, яке буде здійснювати страхову виплату.

Чому я маю знову надавати всі свої документи, якщо я вже робив це під час оформлення договору страхування і вони є у вашій базі?

Попри те, що документи вже подавалися під час оформлення договору страхування, повторна їх подача необхідна задля верифікації, адже документи могли змінитися.

Чи можна ознайомитись з калькуляцією\експертизою\рахунком?

Так, звичайно. Для цього потрібно написати письмову заяву та надіслати її фотокопію нам на електрону пошту dtp@ingo.ua. У темі електронного листа обов'язково вкажіть номер вашої страхової справи, який вам надав Контакт-центр під час реєстрації страхового випадку по телефону. Відповідь буде надіслана протягом 30 календарних днів.

Скільки часу триває врегулювання страхового випадку?

В середньому страховий випадок по ОСЦПВ врегульовується протягом 2-х тижнів з моменту огляду авто.

Чому мені відмовили у виплаті відшкодування? Я не згоден з таким рішенням. Що робити?

Ви можете подати заяву про перегляд рішення з вказанням підстав для цієї процедури. Наприклад, якщо після настання ДТП ви телефонували не з місця події, потрібно вказати причини чому ви не змогли це зробити.

Чому експерт нарахував таку малу суму виплати?

На розмір страхової виплати впливає експлуатаційний знос транспортного засобу (амортизація). Тому нарахована сума може бути меншою, ніж ви очікували. Перевірити коректність нарахування можна за допомогою Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, що затверджена Міністерством юстиції України. Ознайомитися з методикою можете тут - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1074-03#n15

Чому ви не сплачуєте суму за результатом експертизи, яку провів мій експерт?

Закон України «Про ОСЦПВ» дозволяє потерпілому залучати власних експертів для оцінювання збитків та розслідування обставин ДТП лише у разі, якщо страхова компанія не направила з цією місією свого експерта протягом 10 робочих днів.

Чому ви рахуєте зношуваність авто?

Законодавство зобов’язує страхові компанії розраховувати відшкодування з врахуванням експлуатаційного зносу авто. Зокрема це передбачено Методикою товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої Міністерством юстиції України.

Чому ви вирахували франшизу від загальної суми?

Страхове відшкодування виплачується в межах страхової суми, але з вирахуванням франшизи. Її розмір встановлюється договором страхування і не може перевищувати 2 відсотки від страхової суми.

З сумою виплати не згоден. Що робити?

Закон України Про ОСЦПВ передбачає виплату вартості відновлювального ремонту з урахуванням зносу в залежності від року випуску автомобіля. Якщо ви не згодні з сумою виплати, страхова компанія проводить додаткову експертизу збитку із залученням незалежного експерта.

Чи можна отримати відшкодування на власний рахунок?

Так, виплата страхового відшкодування проводиться на рахунок СТО, власника пошкодженого транспортного засобу або довіреній особі.

Чому я не можу отримати виплату по рахунку з офіційної станції або дилера?

Тому що страхова компанія відшкодовує витрати, пов'язані із відновлювальним ремонтом транспортного засобу з врахуванням зносу. У той час як офіційна станція або дилер забезпечують ремонт автомобіля БЕЗ врахування його амортизації.

Чи можу я отримати страховий акт?

Так, звичайно. Страховий акт надається у відповідь на ваш запит. Вам потрібно написати письмову заяву та надіслати її фотокопію нам на електрону пошту dtp@ingo.ua. У темі електронного листа обов'язково вкажіть номер вашої страхової справи, який надав контакт-центр під час реєстрації страхового випадку по телефону. Відповідь буде надіслана протягом 30 календарних днів.

В які органи я можу писати скарги на вашу компанію?

Нам прикро, що ви залишилися незадоволеними роботою компанії. По-перше, ви можете написати нам відгук і розповісти у чому, на вашу думку, є прогалини в роботі - ingo_jsic@ingo.ua. Ми будемо вдячні за зворотній зв’язок, адже це допомагає нам ставати кращими.

По-друге, ви можете звернутися до Нацбанку, який регулює роботу страхових компаній. Якщо ваше звернення пов’язане з ОСЦПВ, - надсилайте його до Моторно-Транспортного Страхового Бюро України